ΤΟ ΕΡΓΟ
Το FOOTBALL είναι μια "σκληρή ματωμένη κωμωδία", ένας καυστικός μονόλογος με πολύ χιούμορ , που αναλύει την ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου, ξεκινώντας από το 1500 μ.Χ. Μιλάει για ένα αρχαίο ένστικτο του ανθρώπου να "κλωτσάει" και για μια άγρια ψυχή που βρίσκεται θαμμένη μέσα μας και αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Εξευγενισμένοι παίκτες και εξευγενισμένοι θεατές... Και κάπου στο βάθος της συνείδησης να φωλιάζουν τα κατάλοιπα της παλιάς ψυχής... Όταν κατά καιρούς εξωτερικεύονται, τότε μιλούμε για τον χουλιγκανισμό, για την άσκοπη κοινωνική βία των μητροπόλεων, για την καταστολή, για την τρομοκρατία των γηπέδων…»
Παρακολουθούμε τον ηθοποιό που είναι «αναγκασμένος» να λέει όλα αυτά που γράφει το κείμενο έπειτα από την «απαίτηση» του παραγωγού, να προσπαθεί να μιλήσει στο κοινό για τα εγκλήματα της Δύσης απέναντι στους πεινασμένους του κόσμου. Βλέπουμε έναν ηθοποιό που προσπαθεί να αντέξει τη βία της ανθρωπότητας, έναν νεκρό Ινδιάνο του 1500μ.Χ που περιγράφει την εξόντωση του χωριού του από τους χριστιανούς, έναν οπαδό που κραυγάζει για δικαιοσύνη, ένα πίθηκο που γίνεται οπαδός, ένα δάσκαλο που μιλάει για τους κύκλους της ιστορίας, ένα πρόεδρο ομάδας που το αίμα δεν του κάνει αίσθηση και έναν παλαίμαχο ποδοσφαιριστή που είναι έτοιμος να «σκοράρει» με όλη τη δύναμη της αρχαίας του ψυχής, να παραθέτουν ερωτήματα για το παρελθόν, το παρόν και κυρίως για το μέλλον αυτού του κόσμου, όπου το κοινό θα κληθεί να απαντήσει…
Πρόκειται για ένα έργο που ήρθε να μας αφυπνίσει, να μας "μετακινήσει" από την ασφάλεια της "καρέκλας"(ως κοινό) και να μας φέρει αντιμέτωπους με τις ευθύνες μας σε σχέση με την πορεία της ανθρωπότητας.
Η βασική θέση του συγγραφέα είναι πως οι παντοτινοί ένοχοι είμαστε οι θεατές και πως ήρθε η ώρα να πληρώσουμε κάποιο τίμημα. Η ανάγκη του να γράψει αυτό το έργο, γεννήθηκε μετά από τα ταξίδια του στην Αφρική θέλοντας να μιλήσει για τα ταξίδια των “χορτάτων” στην “πεινασμένη” Αφρική.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
«…Και σε όσους μου λένε πως δεν "πρέπει" ("δεν έχουμε δικαίωμα") να αγγίζουμε το κοινό στην διάρκεια της θεατρικής πράξης, έχω να απαντήσω πως διαφωνώ απόλυτα. Μπορεί να είναι επώδυνο, αλλά νομίζω πως είναι το μόνο μέλλον της θεατρικής τέχνης στην εποχή των κατασκευασμένων και μνημονικοποιημένων εικόνων. [Μνημονικοποιημένες εικόνες: οι εικόνες που αποθηκεύονται στην ηλεκτρονική μνήμη των υπολογιστών και μπορούν να αναπαραχθούν επ' άπειρον].
Αυτή είναι η άποψή μου - χωρίς να σημαίνει πως είναι υποχρεωτικά η σωστή.»
Θ.Τριαρίδης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ερμηνεύει : Σήφης Πολυζωίδης
Σκηνοθεσία : Τριαντάφυλλος Δελής
Kίνηση : Πασχαλιά Ακριτίδου
Mουσική : Γιώργος Οικονόμου
Μουσική διασκευή: The Skelters




>>
παραγωγή: 451F Performing arts AMKE